Associació

Saluda del President

La Associació de Sant Jordi és l'Entitat que té com objetius primordials el foment del culte i la devoció a Sant Jordi, l'organització de la Festa de Moros i Cristians i la realització d'activitats culturals que puguen enriquir el patrimoni de la ciutat d'Alcoi.

L´Associaciò de Sant Jordi

L’Associació de Sant Jordi és l’entitat responsable de l’organització de la Festa de Moros i Cristians que anualment celebra Alcoi en honor del seu patró, Sant Jordi. A més d’organitzar la seua festa anual, els seus fins primordials són fomentar el culte i la devoció al sant patró, així com cuidar del seu temple, conservar les tradicions basades en la gloriosa efemèride commemorada i fomentar tot el que signifique esperit fester i alcoià.

Fins de l´Associaciò de Sant Jordi

L'Associació de Sant Jordi és la institució, sense ànim de lucre, que arreplegant les tradicions alcoianes que esdevenen de la victòria aconseguida en 1276, per intercessió de Sant Jordi, sobre el cabdill mahometà al-azraq, vetla per la seua conservació.

Les Filaes

La filà és el verdader factor integrador de la societat alcoiana. Als seus membres els unix normalment, no sols la mateixa vestimenta, sinó també lligams d’amistat, consaguinitat, confraternitat, sense distincions socials, econòmiques ni culturals. L’Estatut de l’Associació de sant Jordi definix filà com: “l’agrupació de persones constituïda amb la finalitat primordial de prendre part activa en la celebració de la Festa de Moros i Cristians en honor a sant Jordi”.

El terme filà, pronúncia local de la paraula filada, pareix que està rela-cionada amb la fila o línia de festers que desfilen en un mateix front, braç a braç, actualment denominada esquadra. L’origen de les filaes es troba en la diversificació de les dos companyies primitives (cristians mo-ros i catòlics cristians) en diferents agrupacions, a causa de la progres-siva incorporació de festers, els quals, en tindre indumentàries comunes i diferenciadores, al final van aconseguir autonomia dins del seu bàndol.

Llegiu-ne més...

Organitzaciò de l´Associació de sant Jordi

L’Associació està integrada pels associats, persones que amb plena capacitat d’obrar pertanyen a l’entitat per al compliment dels seus fins. Els menors de catorze anys tenen la consideració de protectors.

Estatut de l’Associació de Sant Jordi i Ordenança de la Festa

Pot consultar l'Estatut de l'Associació de Sant Jordi i l'Ordenança de la Festa de Moros i Cristians en format PDF polsant els enllaces següents: Estatut i Ordenança (textos disponibles únicament en castellà).

Més articles...