Associació | L'Associació de Sant Jordi

L´Associaciò de Sant Jordi

L’Associació de Sant Jordi és l’entitat responsable de l’organització de la Festa de Moros i Cristians que anualment celebra Alcoi en honor del seu patró, Sant Jordi. A més d’organitzar la seua festa anual, els seus fins primordials són fomentar el culte i la devoció al sant patró, així com cuidar del seu temple, conservar les tradicions basades en la gloriosa efemèride commemorada i fomentar tot el que signifique esperit fester i alcoià.

Amb aquesta denominació apareix reglamentada l’any 1883, i arreplega l’esperit i la tradició de la Junta de Devots del Sant, així anomenada en el segle XVIII, i que més tard es titularia Junta de Directors del Senyor Sant Jordi, de la qual es conserven les primeres actes i reglaments datats en 1839.

Té en l’actualitat més de deu mil associats, fet que la converteix en la primera entitat alcoiana, el govern i l’administració de la qual està regit per la Junta Directiva, composta per 25 membres, entre els quals hi ha un representant de l’Ajuntament i el vicari o representant eclesiàstic, els dos membres nats; i l’Assemblea General, formada pels Primers Trons o presidents de les 28 filaes; els Majorals, en representació dels associats, amb un total de 14, elegits per sufragi universal; els membres d’honor i els personatges festers, fins a un total de 120.

En l’Assemblea General, que es reuneix en sessió ordinària dues vegades a l’any (gener i maig-juny), s’adopten els acords que regulen els diferents actes de la celebració anual.