Festes | Actes festers i recorreguts

Actes festers i recorreguts

GUIÓ DE CULTES I TRADICIONALS FESTES DE MOROS I CRISTIANS EN HONOR DE SANT JORDI, PATRÓ D'ALCOI, ORGANITZATS PER LA SEUA ASSOCIACIÓ, DAVALL ELS AUSPICIS DE L'EXCEL·LENTÍSSIM AJUNTAMENT D'ALCOI.

POLSE ACÍ PER A CONSULTAR EL GUIÓ EN VERSIÓ IMPRESA

Dissabte, 1 d’abril

A les 20.00 hores,  presentació de la Revista de la Festa de 2017 al Teatre Calderón. En finalitzar l’acte, es descobrirà el cartell anunciador de la Festa a la façana  de l’Ajuntament.  A continuació, castell de focs d’artifici.

Diumenge, 16 d’abril

A les 10 hores,  la GLÒRIA, pregó  de la Festa de Moros i Cristians. En finalitzar la desfilada, mascletà  a la Plaça d’Espanya.

Dilluns, 17 d’abril

A les 8.30 hores,  Eucaristia a la Parròquia  de Santa  Maria, en la qual podran  prendre la Primera  Comunió  els Gloriers Infantils. A les 12 hores,  GLÒRIA INFANTIL, des del Partidor  fins a l’Església de Sant Jordi.  En finalitzar, mascletà  a la Plaça d’Espanya.

Dilluns, 17 d’abril

A les 20.00 hores  PROCESSÓ DEL TRASLLAT de la imatge  de Sant  Jordi El Xicotet,  des del seu Temple  a la Parròquia  de Santa  Maria, on se celebraran  els cultes del Tríduum.

18, 19 i 20 d’abril

A les 20.15 hores,  SOLEMNE TRÍDUUM a la Parròquia  de Santa  Maria, amb els següents  cultes: Ofici de Vespres  Solemnes, entonant-se a l’inici l’Himne a Sant Jordi, Santa  Missa amb Homilia i finalitzant amb el Walí Walí, de Julio Laporta  Hellín, per la Capella de la Corporación Musical Primitiva, Coral Polifònica Alcoiana i Grup Cantors d’Alcoi.

Divendres, 21 d’abril

A les 19.30 hores,  FESTA DEL PASDOBLE, desfilada de les corporacions musicals, finalitzant amb la interpretació de l’Himne de la Festa a la Plaça d’Espanya.

En finalitzar, castell de focs artificials. A continuació  Nit de l’Olla i desfilada de filaes.

Dissabte, 22 d’abril  – DIA DE LES ENTRADES

A les 5 del matí, Santa  Missa per a festers a la Parròquia  de Santa  Maria. A les 5.45 hores,  toc d’alba, rés de l’Avemaria i DIANA.

A les 10.30 hores,  ENTRADA DE CRISTIANS. A les 17 hores,  ENTRADA DE MOROS.

Diumenge, 23 d’abril  – DIA DE SANT  JORDI

A les 9 hores,  SEGONA DIANA.

A les 11 hores,  PROCESSÓ DE LA RELÍQUIA DE SANT JORDI, des del Temple  del Patró  a la Parròquia  de Santa  Maria. A continuació, cap a les 12  hores,  SOLEMNE MISSA MAJOR.

L’Orquestra  Simfònica Alcoiana,  la Coral Polifònica Alcoiana,  el Grup “Cantores de Alcoy” i el Cor de Veus Blanques “Juan  Marín”, interpretaran la Missa a Sant Jordi, d’Amando  Blanquer,  finalitzant amb l’Himne a Sant Jordi.

Al finalitzar, cap a les 14  hores,  a la Plaça d’Espanya,  GRAN MASCLETÀ.

A les 18 hores,  DIANA VESPERTINA DEL CAVALLET a càrrec de Realistes i Barbarescs, des de la Font Redona  a la Plaça d’Espanya.

A les 19.30 hores,  PROCESSÓ GENERAL, acompanyant a la Relíquia i a la imatge eqüestre  de Sant Jordi,  amb el següent  ordre:  fidels amb cera, filaes mores,  filaes cristianes,  filaes de càrrec,  Assemblea  General  de l’Associació de Sant  Jordi  amb el xiquet Sant  Jordiet,  Clergat  i Autoritats.  Finalitzat l’acte es donarà  a besar la Relíquia del Sant.

A les 23.30 hores,  RETRETA.

Dilluns, 24 d’abril  – DIA DE L’ALARDO O BATALLA

A les 8 hores,  CONTRABAN.

A les 8.45 hores,  GUERRILLES fins a les 9.45 hores.

A les 10 hores,  ESTAFETA I AMBAIXADA MORA seguida de la batalla d’arcabusseria. A les 16.30 hores,  ESTAFETA I AMBAIXADA CRISTIANA i nova batalla.

Cap a les 20 hores,  ACCIÓ DE GRÀCIES. Els Capitans  i Alferes d’ambdós bàndols, amb les seues respectives  filaes, el Sant Jordiet  amb la seu filà, i l’Assemblea General  de l’Associació, acompanyaran la imatge de Sant Jordi El Xicotet, des de la Parròquia  de Santa  Maria fins l’Església del Sant.

A les 21.30 hores,  APARICIÓ del Sant Patró  sobre els merlets del Castell. En finalitzar, castell de focs d’artifici.

Dijous, 27 d’abril

Als 20.30 hores,  a l’Església de Sant Jordi,  Santa  Missa pels associats difunts.

HIMNE A SANT  JORDI

Insigne     mártir,     guerrero     ilustre, de   nuestro    pueblo   fiel  protector. San  Jorge  invicto,  forja de  amores, la  mayor   gloria  de  nuestro   Alcoy. Hoy  que  te  aclaman  por  tu victoria los      alcoyanos       con      devoción, sé ante el Altísimo nuestro  Abogado. Salva  a  tu  pueblo,   Santo   Patrón. Salva  a  tu  pueblo,   Santo   Patrón.