Fototeca

Fototeca

La nostra fototeca, potser una de les més importants de la Comunitat Valenciana, disposa de més de 12.000 fotografies que comprenen des de finals del segle XIX fins avui.

És difícil saber de ciència certa quina és la imatge més antiga que posseïm. Molt probablement ho deuen ser les corresponents a l’ornamentació i ambientació que va tenir la ciutat amb motiu del VI Centenari del Patronatge de Sant Jordi, concretament en 1876. Imatges sobre paper sensible molt prim i algunes muntades sobre cartolina.

Des d’aquell moment fins ara, fotògrafs locals i forans s’han sentit atrets per la bellesa del nostre poble i per la plasticitat de la seua Festa, i han immortalitzat imatges que han perdurat en el temps, de les quals la Revista de Festes, que edita l’Associació anualment, ha sigut una gran difusora i, en l’actualitat formen part d’aquesta notable fototeca. A això ha contribuït de forma important el concurs fotogràfic que organitza anualment l’entitat des de 1952, en el qual al llarg del temps hi ha hagut diferents seccions, i en les seues últimes edicions concursen més de cinc-centes fotografies.

Actualment, la fototeca està sent objecte de diverses actuacions per a millorar el seu emmagatzematge, així com la digitalització i catalogació de la totalitat de les imatges existents perquè puguen ser consultades i investigades per les possibles persones interessades.