Hemeroteca

Hemeroteca

L’Hemeroteca de l’Associació de Sant Jordi conserva una valuosa col·lecció de publicacions periòdiques de temàtica principalment local. D’una banda hi ha els antics diaris editats a la ciutat d’Alcoi a finals del segle XIX, i hui ja desapareguts, com el Diario de Alcoy des del número 151 fins a la seua desaparició en els anys 1865-1866; o la Gaceta de Levante, del que hi ha exemplars des del 4 de gener de 1924 fins al 31 de desembre de 1935. Del diari La Defensa es custodien exemplars des de gener de 1904 fins a 1906. I de l’actual periòdic Ciudad es guarden números des del nové any de la seua publicació, és a dir, des de gener de 1961. Del setmanari La Voz del Pueblo es conserven només alguns exemplars, igual que del Correspondencia de Alcoy o del Noticiero Regional.

D’altra banda, l’hemeroteca de l’entitat conserva centenars de revistes de temàtica festera que provenen d’altres poblacions on celebren festes de Moros i Cristians. És molt important, entre d’altres, la col·lecció de revistes de la veïna localitat de Cocentaina, el primer exemplar de la qual data de l’any 1940. A més, hi ha una gran quantitat d’articles de temàtica festera o alcoiana extrets de revistes, periòdics, publicacions i setmanaris tant nacionals com estrangers.