Església | Saluda del Vicari

Saluda del Vicari

L’Associació de Sant Jordi té un sacerdot responsable dels temes religiosos i pastorals. Per a realitzar la seua missió, el “Vicari de Sant Jordi”, tal com se’l denomina col·loquialment, té l’ajuda del Cos de Majorals.

Tant el patronatge de Sant Jordi com les Festes de Moros i Cristians que se celebren cada any en honor seu, tenen el seu origen fundacional en l’esdeveniment històric del 23 d’abril de 1276, quan els alcoians, animats per mossén Torregrosa, van invocar Sant Jordi perquè intercedira en la defensa de la identitat cristiana de la ciutat.

Per la rellevància d’aquesta fita històrica, tant el patronatge de Sant Jordi com les Festes de Moros i Cristians que se celebren en honor seu, tenen unes arrels cristianes que mereixen ser cuidades en favor de la identitat pròpia.
L’actual vicari de Sant Jordi, al mateix temps que s’encarrega de la dimensió religiosa i pastoral de l’Associació, i atén l’església de Sant Jordi, també és el rector de la Nativitat de Nostra Senyora, coneguda a Alcoi com a església de Santa Maria.

Per mitjà de la pàgina web de l’Associació, aquestes paraules de presentació també volen ser una salutació cordial a tots els devots de Sant Jordi i als amics de les Festes de Moros i Cristians.

José Luis Llopis Sanchís
Vicari de Sant Jordi